Op z’n sloffen

Pieter Boon en ikzelf mogen dan weg gaan, Dirk Maurits doet ’t nog altijd op z’n sloffen … Werelds, wat een reis!

Broodkruimels naar Jezus

Was 4 mei de vorige blog? Gauw weer iets schrijven!
Ik was in mei op reis naar Canada; daarvan nu een verslag: deel 1.

Sloffen?

Het eerste wat opvalt in Canada als je bij mensen in Canada op bezoek gaat, is dat je je schoenen uit moet doen. Veel huizen hebben tapijt, en de sneeuw en het vuil van de straat zijn daar niet zo vriendelijk voor. Dus je moet op je sokken lopen. Maar dan krijg ik koude voeten. Dus deed ik het op m’n sloffen.

Dat is alleen voor binnenshuis. Ik maakte deze reis voor deputaten BBK (betrekkingen buitenlandse kerken) van de VGKSA (ons kerkverband in Zuid Afrika). De meeste tijd was ik buitenshuis maar binnenkerks bezig. Ik bezocht de synode van de Canadian Reformed Churcheseen week lang, en ik daarvóór deed ik een ronde langs de kerken in Alberta.

Alberta is 15.000 km van ons verwijderd…

View original post 1.009 woorden meer

Geef een reactie

