De laatste en de eersten

Voor mij was het de laatste.

Zaterdag vergaderde de classis Noord. De regionale vergadering waarin oude en jonge kerken samenwerken.

Ik houd van deze classis. Als zendingspredikant ben ik slechts adviseur. Lekker makkelijk: ik hoef niet te komen en ik mag m’n mond houden. De afgevaardigde dominees en ouderlingen zijn het die de besluiten nemen.

Ik ben blij met deze classis. Mooi om te zien hoe kerkleiders vanuit verschillende culturen en achtergronden samen de gemeente van Christus willen dienen. Dat is pas puur Pinksteren.

Deze laatste keer stond ik nogal in de belangstelling:

  • mijn laatste rapport over Mamelodi kwam aan de orde
  • mijn preek werd besproken – en ondanks dat 😉
  • mijn ontslag werd geregeld
ouderlingen Masango (links) en Mogotsi
ouderlingen Masango (links) en Mogotsi

Voor hen was het de eerste.

Na  jarenlange aanwezigheid was Mamelodi weer op de classis. Niet twee delegaties maar gewoon één afvaardiging. Voorzitter Patrick en secretaris Hendrick werden met dankbaarheid begroet.

Mamelodi kreeg deze keer veel aandacht:

  • mijn laatste rapport als waarnemer kwam aan de orde
  • het beroep op Sam Matlhokoane werd besproken
  • de classis vroeg behoorlijk door over de stand van zaken
  • ds Thabo Matlaela werd als adviseur van de kerkenraad benoemd

Hendrick Masango en Patrick Mogotsi waren de eersten. Mogen na hen nog vele broeders-afgevaardigden volgen!

Geef een reactie

