WWWonderlijke wwwereld

Boereninbergen screenshot

Je blijft toch wel bloggen, hè?

Vandaag over vijf weken stappen Mieke en ik in het vliegtuig. Met de KL 592 vertrekken we voorgoed naar Nederland.

wordpress-logo1Daarmee komt ook een einde aan Volg de Boeren in Zuid-Afrika. Als je wilt kun je ons nog even volgen uit Zuid-Afrika. Maar dan is ’t hier echt afgelopen.

Leuk om te merken dat jullie m’n geschrijf waarderen. Deze week nog mailde iemand:

Wij hebben altijd veel van je weblog en bijdragen genoten.
Je liet ons meeleven, met jou, jullie kinderen, de mensen van CC en Mamelodi, menselijk, persoonlijk betrokken. Mieke, op de achtergrond, niet veel in beeld maar wel erbij.

Ik vind het zelf ook gewoon leuk om dingen te delen. Soms is het van je af schrijven – “was je in een pestbui?” vraagt iemand. Soms is het m’n gedachten op een rijtje zetten – mijn manier van dingen verwerken. Soms gebeuren er zulke mooie dingen – dan moet ik ’t gewoon aan meer mensen kwijt.

En het is een aardige manier om in contact te blijven met familie, met onze achterban in Noord-Nederland, met oud-gemeenteleden uit Meppel en Martus, met vrienden en kennissen all over the world. Ik ga jullie nog missen!

Twitter_Logo_VoltSinds vorig jaar is daar een nieuwe manier van communicatie bij gekomen. Ik blog minder want ik tweet meer. Eerst op verzoek van de website voor de zending. Maar ik vind het ook grappig om via Twitter – rijp en groen in 140 tekens – dingen te delen. Of dat nu gaat over m’n gezin, iets wat ik in de krant lees, m’n werk, … whatever.

Twitter geeft je wel op een vluchtige manier vreemde contacten.

  • Harry & Joke Lukens in KwaMhlanga heb ik nog nooit ontmoet. Maar via het scherm heb ik iets met ze gekregen. En zij met mij.
  • Jacobine Geel ken ik alleen van de tv van Schepper & Co. Maar op Twitter reageert ze op mijn blog over Don’t Reply All.
  • Nog voordat ik in de Emmauskerk ben bevestigd, heb ik intensief contact met een broer uit die gemeente. Jong of oud, ik zou ’t niet weten.

Wonderlijke wereld!

Ik ben dus direct een nieuw weblog begonnen. We gaan gewoon verder Boeren in Bergen. En wie dat wil, kan ons blijven volgen.

Een gedachte over “WWWonderlijke wwwereld

Geef een reactie

