Bijzet is back

En weer kruisen onze wegen.

In 1981 namen wij het beroep voor de zending in Mamelodi aan. In de zendende kerk van Drachten werd ik bevestigd door de plaatselijke predikant.

De Hoeksteen GKv Drachten
De Hoeksteen GKv Drachten

Een paar jaar later werd Ferdinand opnieuw onze dominee. Hij kwam van Drachten naar Pretoria.

In 1991 werd Pretoria zendende kerk. De plaatselijke predikant bevestigde mij, samen met collega Arjan de Visser en opvolger Marten de Vries.

Pretoria_CBD1

In 1992 kwamen wij in Meppel wonen. De familie Bijzet volgde kort daarna en vestigde zich in Emmen. Samen werkten we in de classis Hoogeveen.

Daarna bleven onze wegen zich kruisen.

  • Wie is één van de trouwste reagluurders op dit weblog?
  • Wie zat er naast mij bij het examen van George Mnisi?
dscn6636
7 november 2008

Volgende week ga ik naar Kaapstad. We gaan het zendingswerk daar bezoeken. Evalueren hoe ’t gaat. Knelpunten bespreken. Aanbevelingen doen.

En wie kom ik daar tegen? Jawel. Leenpredikant na de losmaking van de plaatselijke dominee. Volg de belevenissen van de familie Bijzet hier.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ferdinand is nu predikant in Brouwershaven. De gemeente hoort bij de GKv-classis Middelburg. Dat is de zelfde regio als … Bergen op Zoom.

Ik hoop wel dat hij op tijd terug is uit Afrika. Wie anders zal mij bevestigen 😉 als dominee van de Emmauskerk?

Geef een reactie

