Uitgebreide uitbreidingen

P1000599

Even voelt ’t alsof we terug zijn in 2009.

Ik begin m’n werk in Soshanguve Central. Student George leidt me rond. Hij heeft net z’n leerling-rijbewijs. Dus hij rijdt. Ik ben een passagier in m’n eigen Almera.

In 4 jaar kan er veel veranderen.

George is gegroeid. Om z’n middel. Als chauffeur. Geestelijk. In z’n werk. Collega Mnisi geeft me een rondleiding in de Soshanguve Extensions. Waarvoor hij is beroepen. Waar ik nu een oriënterend rapport over moet schrijven.

Ext 13
Ext 13

Ik kom onder de indruk van de uitgebreidheid van dit gebied. Van TT – direct over het spoor bij WW – tot aan Ext 13 dat vrij geïsoleerd tegen Ga-Rankuwa en Rosslyn aan ligt.

Hoeveel tienduizenden mensen wonen hier?

En dat er in dat grote gebied geen enkele gereformeerde kerk is! Ik herinner me wat Dirk Maurits Boersma schreef [2008]:

We have overlooked this area of opportunity for quite a while.

The area is pretty much left to independent and Pentecostal churches.

P1000606 P1000600

Sommige wijken zijn al behoorlijk gesetteld. In Ext 5 en Ext 6 wordt volop gebouwd. We rijden langs huizen in verschillende stadia van voltooiing. Hier en daar zie je al nieuwe bewoners.

Wat een kansen liggen hier voor de kerk!

Huis-aan-huis aankloppen en kennismaken. Het evangelie delen. De mensen uitnodigen om ook geestelijk een nieuwe start te maken. Een gerichte actie met de kerkjeugd in de vakantie, – M’n handen beginnen te jeuken. Aanpakkuh!

P1000603

George en ik hebben zo’n beetje dezelfde ideeën over de aanpak. Ga niet op één plek zitten. Begin een actie – bij voorbeeld – in Ext. 5 en 6 en tegelijk een preekpunt in Ext 13.

Werk zat.

Een gedachte over “Uitgebreide uitbreidingen

  1. Dit lyk baie positief. Dit word tyd dat die sending uit sy periode van konsolidasie kom. Laat ons die geleenthede wat die here gee gebruik.

Geef een reactie

