Lees het indringende verslag van DMB over zijn bezoek aan “Zion’s Lekganyane Cult”.

Broodkruimels naar Jezus

Ik voel me net een paparazzi. We staan tegen een houten hutje aan geleund, net buiten het hek van een kerk in Soshanguve. Met mijn telelens kan ik vastleggen wat er binnen het ‘compound’ gebeurt. Omdat we vlakbij het toegangshek staan, komen er regelmatig kerkleden naar binnen. De één na de ander groet ons vriendelijk: ‘khotso’ (vrede).
Ik ben hier op verzoek van een vriend in Canada. Arjan de Visser zou een lezing gaan houden over de ZCC (de Zion Christian Church) en wilde graag een paar ‘live’ foto’s van de rituelen van deze onafhankelijke kerk.

Dat moest toch niet te moeilijk zijn, dacht ik: ik ga er gewoon heen met mijn vriend Shadrack die in de buurt woont en vertel dat ik predikant ben. Als ik een paar Sotho-woorden laat vallen zullen ze me toch wel binnenlaten?

Nee, Afrika werkt anders.

Toestemming

Op een zondagmiddag gaan we toestemming…

View original post 1.548 woorden meer

Geef een reactie

