Or are you chicken ?

Een tijdje terug klaagde ik over de saaie tv-reclames in Zuid-Afrika. Op een enkele uitzondering na dan.

Sinds kort ben ik iets positiever. Dankzij Nando’s en Santam.

Het begon met een commercial van verzekeraar Santam. Pas op voor de kleine lettertjes. Je denkt misschien dat je alles ziet. Maar ondertussen mis je veel.

Fastfoodketen Nando’s speelde daar op een leuke manier op in. Je denkt misschien dat je onze overheerlijke maaltijden allemaal kent. Maar misschien heb je nog heel wat niet gezien!

Santam had Nando’s voor de rechter kunnen dagen. Maar ze reageerden heel sportief. Ze daagden de grote kippenboer uit om vóór donderdag vier uur een x-aantal fastfood maaltijden af te leveren bij het Johannesburg Children’s Home.

En ze deden het ook nog!

Meer dan dat. Op vrijdag stonden ze weer voor de deur. En de rest van het jaar kan het JCH elke laatste vrijdag van de maand rekenen op 64 Nando’s maaltijden.

Zoiets kan ik wel waarderen. En de kinderen smullen er lekker van.

Het laat me terugdenken aan de jaren ’80. Toen de Nasionale Party en de Konserwatiewe Party elkaar voor de verkiezingen bestreden. Onder andere via plakkaten aan lantaarnpalen.

De NP van F.W. de Klerk maakt de KP van Andries Treurnicht belachelijk.

De KP laat niet op zich wachten. Een paar dagen later slaan ze terug.

[wordt hopelijk vervolgd]

3 gedachtes over “Or are you chicken ?

  1. Die verkiezingsstrijd met plakkaten tussen NP en KP is mij ook altijd bijgebleven. En vaak hier in Nederland aan anderen voorgehouden als een zinvoller zaak dan ons werken met verkiezingsplakkaten. Zou er daardoor ook maar iemand van stemgedrag veranderen?
    Ik maakte destijds geen foto’s van dit prachtige staaltje echte strijd. Door jou heb ik ze nu toch nog. Bedankt!

Geef een reactie

