Een mobiel en een lollie

Engel met mobieltje 
Ik weet niet wat beeldhouwer Ton Nooy dacht, toen hij een moderne engel maakte voor de Sint-Jan in Den Bosch. Een engel in spijkerbroek en met een gsm. Maar ik dacht direct aan Matteus 18:

Waak ervoor ook maar een van deze geringen te verachten. Want ik zeg jullie: hun engelen in de hemel aanschouwen onophoudelijk het gelaat van mijn hemelse Vader.

Kinderen zijn kostbaar. God geeft ze een bodyguard. Engelen die een hotline hebben met de hemel. Zo belangrijk vindt hij ze. Dus wee je gebeente als je …

Wie een van de geringen die in mij geloven van de goede weg afbrengt, die kan maar beter met een molensteen om zijn nek in zee geworpen worden en in de diepte verdrinken.

De preek in Soshanguve CC ging er gisteren over.

  • Over onze kinderen die Gods kinderen zijn. En hoe erg daarom elke vorm van child abuse is. Verkrachting. Mishandeling. Verwaarlozing. God neemt dat hoog op.
  • Over onze omgang met elkaar. Dat jij door jouw houding iemand anders kunt redden of verloren laten gaan. Hoe leven wij als gemeente?
  • Over je relatie met God. Jij moet worden als een kind.

Intussen zaten 13 kinderen in de kerk lekker op een lollie te sabbelen. Aan het begin van de preek had ik die uitgedeeld. Als een illustratie bij de tekst. Kinderen zijn kostbaar.

 230161

6 gedachtes over “Een mobiel en een lollie

Geef een reactie

