He is no fool …

Gisteren in Soshanguve CC m'n vierde preek gehouden in de serie over discipelschap. Deze keer ging het over het prijskaartje dat eraan hangt. Wat kost het je als je Jezus wilt volgen?

Ik-ben-toch-niet-gek-neon-shirt_design 
M'n thema was: Discipleship = a life lost, a life found. M'n tekst was uit Matteus 10 vers 38 en 39:

Wie niet zijn kruis op zich neemt en mij volgt, is mij niet waard. Wie zijn leven probeert te behouden zal het verliezen, maar wie zijn leven verliest omwille van mij, die zal het behouden.

Tijdens de preek heb ik het indrukwekkende verhaal verteld van Jim Elliot (1927-1956). Een Amerikaanse zendeling, uitgezonden naar Ecuador. Vermoord door de Indiaanse stammen aan wie hij het goede nieuws over Jezus wilde brengen.

JimElliot 
Zijn beroemde uitspraak raakt ons vandaag nog:

"He is no fool who gives what he cannot keep to gain what he cannot lose."

Bemoedigend. Voor de familie van Ebel Kremer, die vandaag begraven wordt. Voor elke christen die in z'n leven offers brengt terwille van Christus.

Geef een reactie

