In plaats van kaarten

"6 February: the Lordxe2x80x99s supper (selalelo) xe2x80″ please pay your tithes (meneelo) before that date."

Zo luidde xc3xa9xc3xa9n van de mededelingen in CC afgelopen zondag. De koppeling heilig avondmaal en kerkelijke bijdrage heb ik hier wel vaker beschreven. En juist rond de jaarwisseling focus ik in m'n huisbezoek op de tithes & offerings. Heb je in 2010 aan je verplichtingen voldaan? Wat ga je in 2011 bijdragen?

P1040368 
Donderdag vergadert de financixc3xable commissie. Die heeft elke zondag na de dienst trouw de collecte geteld en de kerkelijke bijdragen geadministreerd. Deze week stellen ze het verslag over 2010 en de begroting voor 2011 op. Deze drie dames leveren goed werk.

En ik bezoek dus alle kerkleden. Voor zover mogelijk – sommigen zijn heel goed in het ontlopen van de moruti … We spreken over hun kerkgang, hun inzet in de gemeente en hun kerkelijke bijdrage. Ik probeer het gesprek geestelijk te houden en op Jezus te focussen. Maar ik deel zo nodig ook gele, oranje en rode kaarten uit:

  • gele kaart: je moet je leveren beteren
  • oranje kaart: ik wil bekering zien vxc3xb3xc3xb3r …
  • rode kaart: we gaan je lidmaatschap bexc3xabindigen

P1040679 
Op dit moment staan we op 9 gele, 5 oranje en 2 rode kaarten.

Ik weet wel dat je kerkelijke vermaning en tucht niet op zo'n manier bedient. Ik probeer ook echt de liefde van Christus en de ernst van het evangelie te laten doorklinken. Maar tegelijk merk ik dat je ook gewoon heel duidelijk moet zijn.

Geef een reactie

