Laatste vakantiedag

Zondag vijf voor acht. Als ik in CC aankom, ben ik de eerste. Alleen Jack is er, onze koster.

Ik ben ontspannen. Lekker vakantie. Nog xc3xa9xc3xa9n dag. Bongani leidt de dienst. Boersma preekt.

Tien over acht. Tien mensen zijn er. Geen Bongani. Geen Boersma. Ik sta op en begin de dienst. Je moet toch wat.

Half negen. Geen B&B. Ik kies een tekst en improviseer een preek. De geschiedenis van David en z'n helden uit 1 Kronieken 11. Goed dat ik naar CC ben gegaan!

P1030049

Drie uur. De jeugd houdt preekbespreking. Voor mij een goed moment om te peilen wat er van de preek is overgekomen. De kern hebben ze goed te pakken. We krijgen een goed gesprek over de tekst, over David en Jezus, over loyaal xc3xa9n kritisch zijn …

Het was een fijne zondag in CC. Morgen ga ik weer met plezier aan het werk!

Een gedachte over “Laatste vakantiedag

  1. Beste Tjeerd,

    Ons bid beslis vir die gemeente, maar ons bid ook vir jou en Mieke dat die Here julle volharding en moed sal gee. Baie sterkte! Ons het júlle voorbidding natuurlik net so hard nodig…

    Groete,
    Erik

Geef een reactie

