Soccer City

Tussen het oogverblindende oranje en de oorverdovende vuvuzela’s zijn het voor mij de kleine dingen waarvan ik kan genieten:

  • de schoonmaker die een uur voor de wedstrijd met mop en emmer de tweede ring waar wij zitten komt dweilen

P1030590

  • de sproeier die niet goed is afgesteld en die fotograven met hun apparatuur op de vlucht doet slaan

P1030599

  • de twee families die tijdens de wedstrijd vlak voor ons ruzie krijgen over hun stoel – dit is toch vak 211 rij A nummer 14? –  totdat de steward één van de partijen naar vak 210 verwijst
Een gedachte over “Soccer City

  1. Leuk om via jouw verhalen het WK te volgen. Ja, het randgebeuren is inderdaad boeiend. Menno en ik waren vorig jaar november in Heerenveen, bij de oefenwedstrijd van Oranje tegen Paraguay. We keken ook onze ogen uit. Ik ben wel een beetje jaloers op jullie.

    Vraagje: willen jullie de volgende keer die irritante vuvuzela thuis laten? En ik zou ook maar geen oranje jurkje aantrekken. Hoewel … je haalt er wel alle Nederlandse media mee. Op de tribune kun ik jullie niet zo snel vinden, maandagmiddag. Dus ….

    Veel plezier de komende wedstrijden. Hopelijk gaan we het ver schoppen! Zonder strafschoppen graag!

    Groeten uit Ede.

Geef een reactie

