Ik klik niet meer

312 Het lijkt onbetekenend. Maar voor mij was het een hele stap. Vorige week kon ik in m’n auto de Zulu-cd vervangen door Stef Bos en Johnny Cash. Meer dan een jaar heb ik onderweg van en naar Soshanguve m’n Zulu zitten oefenen. Nu ben ik er klaar mee.

Op 7 januari 2009 schreef ik dat ik begonnen was. Nu ben ik 86 tracks en heel wat kilometers verder. En ik kan zeggen dat ik de cd zo’n beetje uit m’n hoofd ken.

Zulucd Deze everyday phrases hoor ik vaak om me heen. Groeten. Het weer. De auto. De school. Eten en drinken. De dagen van de week. De gewone dingen van elke dag.

In de kerk gebruiken we weer andere woorden. Maar ook met die Sunday phrases kan ik nu aardig uit de voeten. Het komt m’n werk ten goede.

Ik ben nog steeds met Zulu bezig. Jewelcdaz Op m’n pc staat een cursus van African Voices. Die geeft meer grammatica en achtergrond. Deel 1 ben ik nu door. Deel 2 hoop ik dit jaar af te ronden.

Maar ondertussen zing ik weer lekker mee met Johnny en Stef!

Johnny_cash_at_folsom_prison

En dat klikken in de auto, dat doe ik niet meer.

Klik hier niet !!!

Geef een reactie

