Ownership

U staat niet in de file. U bent de file.

File

Het zal wel een spreuk van Loesje zijn. Mij heeft-ie altijd erg aangesproken. Tot in de kerk gebruik ik hem. You’re not in a traffic jam, you are the jam.

Het woord ownership speelt een belangrijke rol in ons beleid. In het Afrikaans vertalen we het letterlijk: eienaarskap. De kerk is ook van jou. Jij bent mede verantwoordelijk voor haar wel en wee. Jij bent de kerk.

P1030012

Ook onze gemeentevergadering afgelopen zondag in CC stond in dat teken. Op de agenda stonden drie onderwerpen.

1. Financieel verslag. Voor de verandering was er goed nieuws over het geld. Meer inkomsten dankzij goede collecten en kerkelijke bijdragen. Er staat weer geld op de bank.

2. Het jeugdwerk. De bijbelclub op zaterdag begint te draaien. De kinderen uit de buurt weten ons te vinden. Maar de kinderen van de kerk zijn er niet. Ook niet op zondag na de dienst. Hun ouders willen naar de koffie. "Ik ga niet nog eens een half uur op m’n kinderen wachten!"

We hebben de ouders verantwoordelijk gesteld. En dat zijn ze ook. "Laat de kinderen bij me komen – zegt Jezus – houd ze niet tegen!" Dus zeg het maar. Wat gaan we doen?

Vrij gemakkelijk besloten ze dat alle kinderen dan maar op zaterdag moeten komen. Voor mijn gevoel ging het te snel. Zullen ze echt hun kids sturen? Maar misschien is mijn geloof te klein …

File_336_x_316

3. Het derde item was de ontvangst van Jannet en Margreet. Komende zondag zijn ze bij ons in CC. Ik heb uitgelegd wie ze zijn en wat ze komen doen. De gemeente besloot op een ontvangst met koffie en thee na de dienst. En een paar dames beloofden koekjes te brengen.

Hm. […] Okxc3xa9. Jullie zijn de file.

Geef een reactie

