Raderwerk

Zondagmiddag na de dienst. Mevrouw M. – een van onze diakonessen – schiet mij aan.

Moruti, brother J. vertelde me vanmorgen dat hij geen eten meer heeft.

Raderwerk_kl_r Dat vind ik goed nieuws. Deze week was ik op huisbezoek bij deze broeder. Ik merkte dat hij liever doodgaat van de honger dan door de kerk geholpen te worden. "Ik wil niet tot last zijn." Vanuit de bijbel heb ik geprobeerd hem over die drempel heen te helpen. "De kerk is een gezin. Wij willen jou graag steunen. In die gaven mag je ook de liefde van Christus proeven!"

Dus toch. Ik loop naar iemand van de financixc3xable commissie.

– Zit er geld in de safe? Ik wil graag R 200 opnemen voor de diakonie.

Raderen Lid van de FC loopt naar brother J. – ja, de zelfde – en vraagt hem om de sleutel van de safe. Hij en ik tekenen voor de tweehonderd Rand. Kluis op slot. Sleutel terug.

Ik geef het geld aan de diakones. Die brengt het naar brother J.

Omslachtig? Of juist transparant en accountable?

Een gedachte over “Raderwerk

Geef een reactie

