Vergeving (2)

Twee kinderen heeft ze. De oudste is 6. De jongste is geboren op 7 september. Ontdekte ik toen ik haar gisteren eindelijk te spreken kreeg. Een prachtige jongen.

Twee kinderen heeft ze. Ik had al wel via-via gehoord dat ze zwanger was. Maar sinds Goede Vrijdag is ze niet meer in de kerk geweest. En elke keer als ik haar thuis aantrof, moest ze net weg of had geen tijd om me te ontvangen.

Twee kinderen. De oudste is eind 2003 gedoopt toen ze belijdenis deed. De jongste … Waar staat deze moeder (27) eigenlijk – binnen of buiten de kerk?

Ik benoem mijn verlegenheid met de situatie. Antwoord: er is geen reden tot zorg. I am still in touch with my God.

Dat is mooi. En wat zegt hij ervan dat je weer een kind hebt zonder getrouwd te zijn? I am forgiven. Hoe weet je dat? Nou, gewoon. Ik heb schuld beleden en vergeving gekregen.

P1020200

Twee kinderen heeft ze. Wie is de vader? O, die woont een paar straten verder. Is hij een christen? Ja zeker. Gaat hij je trouwen? Dat zegt hij wel, ja.

Aan het eind van m’n bezoek probeer ik vanuit Efeze 4 iets te zeggen over levend kerklid zijn. Een member is niet iemand die in het boek als lid geregistreerd staat. Een member is deel van the body of Christ. Die in touch is met Christus xc3xa9n met z’n medeleden. Jij hebt ons nodig. Wij hebben jou nodig. Jouw baby moet opgroeien in Gods huisgezin.

Ik ga ’t binnenkort nog maar eens proberen.

5 gedachtes over “Vergeving (2)

  1. Mooi hoor!!
    Kan me ook 1 keer herinneren dat er 2 zwarte mensen waren. Reactie bij mij was ook: Wat moeten die hier??? Volgens mij keek ik ze aan alsof ik water zag branden.

  2. @ Minze:
    Ja, jij paste daar goed in die tijd… Toen we in De Hoeksteen in Drachten ooit een Indische ouderling van dienst hadden, vertelde jij thuis: Mam, er was een zwarte Bantoe in de kerk, en hij mocht de dominee ook nog een hand geven!

  3. Aangeklaagd in de kerk? Lijden om de naam van Jezus. Nu in West Afrika vraag ik me af of het uitwerken van de geest van ondrukking net zo lang duurt als de onderdrukking zelf geduurd heeft.

Geef een reactie

