De oudjes doen het nog goed

Hoe is het met die belijdenisklas gegaan?

Ja, als ik er xc3xa9xc3xa9n of twee keer over schrijf, wil iedereen natuurlijk het vervolg weten. Nou goed dan.

P1020410

Vorige week zaterdag. Negen uur. De dames Mageza en Hlongwane zijn er. Cynthia Lebese bel ik. "O, ik dacht om elf uur!" Tiisetso Mokoena bel ik … ik spreek in op z’n voice-mail … even later meldt hij zich per sms ziek. "Morning Moruti im not felling wel 2day. I hav stomach crams. I realy apologise 4 2day." Dat had-ie natuurlijk ook eerder kunnen melden.

Met de beide dames bespreek ik hoofdstuk 1.1, God is love. Ze kunnen geen van beiden goed lezen. Maar we verstaan elkaar goed. En ze getuigen beiden van hun geloof in de ene God.

P1020409

Vanmorgen negen uur. Onderweg pik ik koko [oma] Mageza op. Ze vertelt dat er in haar buurt vandaag niet minder dan drie begrafenissen zijn. Om dan toch te komen … dat getuigt van een sterke motivatie.

Bij de kerk zit de andere oma, koko Hlongwane al te wachten. Cynthia en Tiisetso komen geen van beiden opdagen. Geen telefoontje. Geen sms-je.

P1020408

Met de beide dames lees ik Efeze 1 en 2 en Romeinen 8. Het gaat over hoofdstuk 1.2, God’s choice in love. Ze zijn met mij verwonderd over het feit dat we mogen geloven. Niet ons sterke geloof. Gods soevereine verkiezing.

Dankbaar kom ik weer thuis. Gods Geest werkt!

2 gedachtes over “De oudjes doen het nog goed

  1. Tjeerd, fijn dat je aan het werk bent. Ons laatste contact was toen je zo ziek was. Ook is veel herkenbaar. Ik pleit daarom bij DVN voor meer uitwisseling van materiaal tussen gereformeerde zendelingen. We zitten allemaal het wiel uit te vinden. Hoe denk jij erover? Ik kan je een rondzend-brief van ons sturen maar vind hier geen email van je. Gods zegen en tot mails s.v.p.

  2. @ Henk:
    Je bent nog niet slim genoeg 🙂 Klik onder mijn foto.
    Ik ben ook voor meer uitwisseling en contact. Hier zit ik natuurlijk in een 10-15 man sterk team. En via IRTT doe ik wel mee aan verdere bezinning en studie.

    Sterkte daar. Tjeerd.

Geef een reactie

