Een jaar in Zuid-Afrika

Ik zal u prijzen, Heer, want u hebt mij gered, u gunde mijn vijanden geen leedvermaak.

Heer, mijn God, uw hulp heb ik ingeroepen en u hebt me genezen. Bij het dodenrijk hebt u me weggehaald; ik was al op weg naar het graf, maar u bracht mij weer tot leven.

Zing voor de Heer, u geniet zijn gunst, breng hem dank, houd zijn naam hoog. Soms is hij woedend voor een ogenblik, maar een leven lang is hij ons genegen; ’s avonds huil je en treur je, maar in de morgen lach je weer.

psalm30_5

Ik was zorgeloos en zei bij mezelf: ‘Mij kan nooit iets gebeuren.’ Heer, u was mij genegen, ik leek vast te staan als een berg; maar nu u zich hebt afgewend, ben ik mijn houvast kwijt.

Om u roep ik, Heer, ik smeek u om hulp. Wat wint u erbij als ik sterf en afdaal in het graf? Bewijzen doden u eer, getuigen zij van uw trouw?

Luister toch, Heer, heb medelijden met mij!

Heer, u hebt mij geholpen: ik treur niet meer, ik kan weer dansen van vreugde; feestkleren heb ik aangetrokken, mijn rouwkleed afgelegd.

Zingen zal ik voor u, ik kan niet meer zwijgen; u zal ik danken, steeds weer, Heer, mijn God.

6 gedachtes over “Een jaar in Zuid-Afrika

  1. Geniet maar van dit voordeel! calvinistisch of niet. Mieke is tenslotte ook oma en kan voor gepensioneerde doorgaan zo.
    Dag opa en oma, alvast een fijne zondag gewenst.
    Groetjes van Jannie

  2. oldste zus heeft de informatie van wisselkoersen.nl en die geeft dat aan.waarschijnlijk de verkeerde website…helaas..kom ik dom over?

  3. Valt mee hoor Hennie, zo dom ben je niet, je hebt het ook uit de gegevens van anderen. Toch is het leuk die korting; het gaat toch om het idee?

Geef een reactie

