Een weekje Kaapstad

Deze week ben ik afwezig. Samen met collega Jopie van der Linden ben ik een weekje in Kaapstad. De kerkenraad van de gemeente daar heeft gevraagd om onze aanwezigheid en ondersteuning. Ik hoop zaterdag terug te zijn in Pretoria.

ds Jopie
ds Jopie

Zulke extra klussen buiten het gewone werk om ambieer ik niet. Laat mij maar gewoon in Nellmapius of Soshanguve aan het werk blijven Zeker nu in CC zuster Mokgadi Rosina Baloyi (67) is overleden, wil ik daar gewoon zijn.

Maar het kerkverband van de VGKSA is klein: nog niet de helft van de GKv in Amersfoort. In zo’n kleine vijver ben je al gauw een grote vis. En of je het nu wilt of niet … ik ben wel een van de oudsten hier. Gisteren in Maranata werd ik al die oupa van die kerkverband genoemd.

VGK Kaapstad
VGK Kaapstad

In de prayer meeting gistermiddag in CC hebben we voor de kerk in Kaapstad gebeden. We weten niet wat er speelt. Ik ga er op m’n weblog ook niet over schrijven. Maar ik vraag wel om gebed voor Jopie en Kaapstad en mij.

Komt een van u wijsheid tekort? Vraag God erom en hij, die aan iedereen geeft, zonder voorbehoud en zonder verwijt, zal u geven. (Jakobus 1 vers 5).

Een gedachte over “Een weekje Kaapstad

Geef een reactie

