De kinderen en het koninkrijk

WWJD

En dan nu de mededelingen van de kerkenraad … Gemeente, wilt u voor ons bidden? En dan met name voor ouderling A en ouderling B die de laatste tijd wel heel erg de kantjes eraf lopen. Hebt u dat grote gat in de bank van de kerkenraad gezien? Bidt alstublieft dat het snel opgevuld mag worden.

Een verrassende afkondiging door ouderling Motubatse in Mamelodi. Ik mocht er gistermorgen voorgaan. Ja toch. George Mnisi zou op beroep preken. Maar hij werd ziek: hoofdpijn, diarree … spanning? Ik mocht er dus toch voorgaan.

Ik heb gepreekt over WWJD, naar aanleiding van Lucas 2 vers 40-52. Met name de jongeren heb ik aangesproken. Geestelijke groei. Wie ben je voor God? Hoe maak je keuzes in opleiding, relaties, geloof? Laat je keuzes niet bepalen door je ouders, je vrienden – maar door God je vader in de hemel.

WWJD2

Na afloop kwam dat eerlijke verzoek van de ouderlingen. Ik vond het even vreemd. Maar is het dat ook in Jezus’ ogen?

Vanochtend mocht ik alweer preken, in Nellmapius. We moesten een baby begraven: Pontsho Even Motau, twee maanden jong. Oma Motau is lid van onze kerk. Moeder Elsie is geen kerklid, wel christelijk.

In de dienst heb ik gepreekt vanuit Psalm 139 en Marcus 10 vers 13-16. God kent je kind. God houdt van je kind. Jezus is gekomen om ook jouw kind te redden. Het koninkrijk is ook voor hem. Als ouder mag je helpen om je kind bij Jezus te brengen.

DSC02758Je hart zou toch breken als je zo’n jochie ziet. Dat kleine kistje. Ik zag er steeds m’n kleinkind Jasper in liggen. Die is precies een maand ouder. Kinderen horen niet te sterven. Kleine jongetjes horen te leven, te groeien, te springen voor Gods ogen.

Wat een verdriet.

Maar gelukkig ook: wat een troost. Jezus is gekomen, ook naar Mamelodi en Motau en Nellmapius.

4 gedachtes over “De kinderen en het koninkrijk

  1. Fantastisch, een kleine Tjeerd Jasper is geboren!!! Hartelijk gefeliciteerd. Dat jullie veel van en met hem mogen genieten.
    Hem ook Gods trouw en liefde mag leren kennen. Veel geluk samen toegewenst, dat alles onder Gods zegende Vaderhanden.

Geef een reactie

