Preken op beroep

Is het erg als een afgesproken preekbeurt wordt afgezegd?

Het hangt er maar van af. Hebben ze genoeg van je? Kunnen ze een betere voorganger krijgen? Vinden ze je preken niet goed? Ben je te duur? Het maakt nogal verschil hoe en waarom.

Op 8 februari sta ik op het preekrooster voor Mamelodi. Maar ik hoef niet meer te komen. Deze week kreeg ik een e-mail van de kerkenraad daar:

Moruti I just want to let you know that on the 08th-02-2009 we have invited George to come and preach, and according to the preaching plan you are suppose to come and preach. But because of the calling for a missionary we really have to give the congregation a chance to listen to them, we also invite you if you wish to come to be there to listen to him so we can speak after the service.

Dscn6626Met deze afzegging ben ik blij. Ze zijn serieus aan het werk om een zendeling voor Nellmapius te beroepen. En ze hebben George Mnisi gevraagd op beroep te komen preken. Thabo Matlaela ook? Ik sluit het niet uit – “to listen to them“. Hoe dan ook: ze gaan er niet vanuit dat Sam automatisch de nieuwe zendeling wordt. Toch mooi dat ze goed naar mijn verslag geluisterd hebben ;).

Ik neem dus graag vrij op 8 februari. Misschien zit ik wel in de kerk in Mamelodi.

Geef een reactie

