Oukersaand

Ik weet nog goed wanneer ik het woord voor het eerst hoorde. Een van onze kinderen was ziek. Er moest een röntgenfoto gemaakt worden. En we werden van het kastje naar de muur gestuurd. Geen enkel ziekenhuis was open. Uiteindelijk was men in [ik geloof] het Jakaranda-ziekenhuis zo goed om speciaal voor ons het X-ray Department op te starten.

Dia_0585

Wat was er aan de hand? Maar dis mos Oukersaand!

Pas later begreep ik het. Ou Kersaand, 24 december, Christmas Eve. Komt het uit Amerika?

Ook hier is de avond voor kerst haast nog belangrijker dan de dag zelf. Lichtjes. Pakjes onder de kerstboom. Een kerstnachtdienst. Lekker eten en drinken. Zelfs in ons favoriete sepie op SABC2 wordt vandaag vrede gemaakt …

Ik denk deze kerst met dankbaarheid terug. Vorig jaar waren we in Emmeloord bij Rik en Annet. Nu is daar een prachtig kleinkind. En wij zijn toch terug in Zuid-Afrika. Onze wens is in vervulling gegaan. Ons gebed is verhoord.

Heel wat mensen vragen naar m’n gezondheid. Kort en goed: goed. Ik heb meer energie dan toen we in april hier kwamen. Met m’n beperkingen kan ik het werk goed aan. Ik blijf wel moeite houden met m’n balans. En m’n linkerkant is minder sterk dan m’n rechter. Maar onze neuroloog is tevreden. En de uitslag van de MRI in september was positief.

Autosave-File vom d-lab2/3 der AgfaPhoto GmbH

Mieke en ik kijken dankbaar terug op 2008. God is goed voor ons!

Geef een reactie

