Grootvaders klok

Alleen zijn is niet zo erg. Nou ja. Om voor een paar weken alleen te zijn, is soms niet zo heel erg. Maar dan moeten er geen gekke dingen gebeuren. Zoals vannacht.

Even na één uur word ik wakker. Wat is dit? Ik heb al heel wat alarmen horen afgaan. Maar deze? Aanhoudend klokgelui. Maar dat lijkt wel … Nee, ik droom zeker. Of nee, het is echt … onze eigen pendule.

In de kamer slaat onze klok onophoudelijk. Hij is al 32 jaar oud – gekocht in Kampen na ons trouwen in 1976. Hij heeft al de hele wereld over gereisd – NL – ZA – NL – ZA. Hij slaat al jaren twee keer om één uur. Maar dit slaat alles. Het is zeven over één en hij blijft maar beieren.

Oorverdovend stil is het als ik het ‘palletje’ omzet. Wat bonst daar zo? O, het is m’n eigen hart. Is me dat schrikken …

P1010487

Het is dat ik niet bijgelovig ben. Anders zou ik nog denken dat er vannacht om 01.00 uur iets in de polder gebeurd is. Grootvaders klok …

6 gedachtes over “Grootvaders klok

  1. He papa, nou dat was wel schrikken dan vannacht, maar idd het kleinkind is er nog niet! HAHA succes met die ouwe klok!
    Groetjes van hier

  2. Grappig dat je dat ding “grootvaders” klok noemt! De wens als moeder (vader) van de gedachte?
    Van harte wens ik je toe dat binnenkort toeters, bellen, rammelaars en speeldoosjes tot klinken gebracht kunnen worden! Het is zo leuk joh!
    Annet: succes met de laatste loodjes.

Geef een reactie

