Tjeerd & Team @ Tswaing

Dit had ik een half jaar terug niet gekund …

De teamvergadering gisteren was op een exotische locatie. Noord-oost van Soshanguve ligt de Tswaing Crater. Tswai is Tswana voor zout. “Hier ligt de jongste best bewaarde krater. Veroorzaakt door een meteoriet inslag. De krater heeft de vorm van een schaal. De krater is vernoemd naar het mysterieuze zoutmeer … waarmee de 222.000 jaar oude krater is gevuld en is van internationale geologische betekenis.”  Nou ja, dat weet ik allemaal niet, hoor. Maar Soutpan is een mooie plaats om te bekijken en rond te wandelen. Misschien niet op het heetste van de dag, 32 graden. Toch zie ik mooie bomen en dieren. En ik hoor bijzondere vogels.

5r3g74nuan0nh-oE-uePlbjoM-hd

Ons team vergadert vandaag met de visitatoren. Een grote groep dus. Goed om elkaar beter te leren kennen en informatie uit te wisselen. En … om daarna een eindje te wandelen. Hier word die manne van die seuns geskei. De ouderen zitten al gauw hijgend uit te puffen. De jonkies nemen nog een spurt de berg op en af.

Dit had ik een half jaar terug niet gekund. Vier jaar geleden heb ik met Mieke dit hele pad nog gelopen. Nu draai ik halverwege om. Maar dat ik weer tot zover kan komen!

www_gauteng_net-TswaingCrater_1-620x413

Die dankbaarheid hebben we gisteravond ook verwoord. Een persoonlijk gesprek met onze bezoekers. Over leven en werk. Over Mieke en mij. Over Parkinson en brain tumor. Over Sam en Phineas. Over Mission Team en Mission Board. Mamelodi en Maranata. – Er is veel om samen voor te danken.

3 gedachtes over “Tjeerd & Team @ Tswaing

  1. He paps en mams, het was superleuk jullie hier te hebben de laatste week van jullie verblijf in Nederland. Geniet lekker in jullie eigen huis daar.

    Jammer van de vlucht, maar jullie zijn wel thuis.

    Liefs Annet en Rik

Geef een reactie

