Sam is geslaagd

Pretoria is prachtig. Als ik naar Nellmapius rijd, geniet ik van de jacaranda’s. Het is weer oktober!

JacarandatreesinpretoriaSam is in een goede stemming. Hij vertelt enthousiast over de situatie thuis en over het werk in de gemeente. Z’n preek over Openbaring 8. De bijbelstudie over Zondag 14 van de catechismus. Z’n bezoeken aan de jongere gemeenteleden. Alles is goed gegaan!

Sam is opgewonden. Hij overhandigt me trots een papier: Ik ben geslaagd!

Het zal toch niet waar zijn. Toen ik wegging, moest hij nog twee opdrachten voor MTC-plus (de kopklas na Mukhanyo die nodig is om binnen de VGKSA voorganger te worden). En nu al …?

Sam is geslaagd voor z’n theorie-examen. Opgewonden laat hij z’n Learners Licence zien. Hij vertelt hoe spannend het examen was. Maar nu mag hij onder begeleiding een auto besturen. Ik krijg een verslag van hoe het ging en …

En Mukhanyo Plus? Nee, hij moet nog twee opdrachten …

Een gedachte over “Sam is geslaagd

Geef een reactie

