Senior

Dat ik een ouwe kop heb, weet ik al 30 jaar.

In de zomer van 1978 deed ik m’n classis-examen. Kort daarna kreeg ik m’n eerste beroep. Na een preekbeurt in de Gkv Nieuwleusen was het raak.

De kerkenraad kwam de beroepsbrief brengen bij ons in Kampen. “Ja, we willen niet zo’n heel jonge dominee …” Even later: “Hoe oud bent u eigenlijk?” Tja, ik was in maart net 24 geworden.

Tot zover Nieuwleusen.

nieuwleusen004

Er is niet veel veranderd. Dertig jaar later. Ik ben dus nu …

Afgelopen maandag. De zendingscommissie van de VGK Maranata stelt de begroting 2009 vast. Dat is niet niks. Drie nieuwe zendelingen: George, Sam, Thabo. Die moeten ook een salaris, een pastorie, een auto, een …

De meerjarenbegroting komt ook aan de orde. Nieuwe zendelingen tot en met 2013: John, Phineas … misschien nieuwe studenten? – Zegt de secretaresse, met een blik naar mij: Maar misschien gaan er de komende vijf jaar ook wel zendelingen met emeritaat

Baie dankie, Mariaan!

3 gedachtes over “Senior

  1. Hallo Tjeerd, wat houd je het goed vol te schrijven. Mooi om te lezen over je samenwerking rond het Woord. Het Woord draagt verder.
    In Rotterdam volg ik de Tropencursus. Lopend langs de Maas denk ik wekelijks aan Afrika en wil me aanmelden bij Mercy Ships.

    Groet aan de Lente-Jaccaranda’s van de Herfst-Eiken in Woudenberg, Ine

Geef een reactie

