Verjaardag

Vandaag ben ik jarig. Ik heb er een jaar bij gekregen.

Op 10 augustus 2007 lag ik op de OK in Utrecht.

thuis na de operatie
thuis na de operatie

Op 10 augustus 2008 mocht ik in Nellmapius preken. Deel 2 van m’n serie over Christian Giving, vanuit 2 Korintiërs 8 en 9.

Een van de hoofdpunten was vandaag: Christian Giving is an act of God’s grace. Ik probeerde aan de gemeente uit te leggen dat geld weggeven stupid is. Je moet eten kopen, kleren, beltegoed … Je lééft van geld, nietwaar? – Ja natuurlijk, reageerde de gemeente. – Nee natuurlijk niet, repliceerde ik. Je leeft van Gods genade!

M’n leven en m’n gezondheid heb ik niet met geld gekocht. Ik heb het door Gods genade terug gekregen. Dat laat je anders tegen de dingen aankijken. Ook – als het goed is – tegen geld en goed. Niet voor niets is het kernwoord in 2 Korinte 8 en 9 niet geld maar genade.

Een gedachte over “Verjaardag

Geef een reactie

