Twintrede

We blijven feestvieren. Vorige week de bevestiging. In de kerk van Maranata. Door de dominee van Mamelodi. Voor het werk in Nellmapius. – Gisteren, zondag 4 mei, heb ik ’s avonds in Maranata m’n preek over Gods zending en onze zending gehouden. Daarvoor had ik ’s morgens al in Mamelodi gepreekt.

In Mamelodi? Ja, toch eerst in Mamelodi en pas volgende week in Nellmapius.

Sinds m’n bevestiging vorige week zag ik af en toe een sms-je of een mailtje voorbij komen. In de zin van “the brothers in Mamelodi … think it be wise to preach in Mamelodi before going to Nellmapius.” Ik heb er zelf niet op gereageerd. Laat maar gebeuren. Maar ik had wel lol. Mamelodi voelt zich eigenaar van het werk in Nellmapius. Mooi!

Hun stille diplomatie bleek meer effectief dan die van president Thabo Mbeki over Zimbabwe. Nellmapius kon z’n feestelijke lunch een week uitstellen. Gisteren was de ontvangst in Mamelodi.

Autosave-File vom d-lab2/3 der AgfaPhoto GmbH

Ondanks de zware regen was de kerk redelijk bezet. Ik kwam oude bekenden uit de jaren ’80 tegen: Emily Duma, Monicah Kgosana, Andrew Malebye, Ephraim en Naomi Mkhabela. Maar wat is de gemeente gegroeid. In mensen. In geloof. Fantastisch om zo’n kerkenraad bezig te zien. Zwarte mannen in leren jasjes. Heerlijk om mee te doen in het spontane zingen.

De dienst werd geleid door één van de ouderlingen. Ik heb gepreekt over Handelingen 1 vers 6, 7 en 8. The Church of Christ praying, working and witnessing. Amersfoort zal het thema misschien herkennen – ik heb er in april 2007 over gepreekt [de missie van de Martus].

Na afloop was er koffie en thee voor de gemeente en de gasten. Mensen uit Maranata. Joop en Joke Parre. Vier meiden van de GH in Zwolle die hier hun afstudeerproject doen. Die kennen onze Liesbeth dan weer. “O, bent u die De Boer!”

Een gedachte over “Twintrede

  1. we zijn inderdaad heel erg blij met de mogelijkheden die er voor je/jullie liggen in Nellmapius.
    We wensen jullie een voorspoedige reis en tijd,
    een warm onthaal
    herinneringen in geur en kleur
    nieuwe contacten, verse indrukken:
    dubbele geschenken van onze Heer
    na alles wat jullie mee hebben gemaakt. Ik moest denken aan wat we van Job lezen aan het eind van zijn boek!

    groet uit Meppel,
    Leo en Annelies

Geef een reactie

