Vlootschouw

Toen wij hier op 8 april aankwamen, stond er een auto voor ons klaar.

Dat was wel even schrikken. Wij zijn een klein stadsautootje gewend – Chevrolet Matiz. En moeten wij nu in deze dikke witte limo – Nissan Almera – gaan rijden?

Natuurlijk, de afstanden zijn hier groot. Iedereen rijdt hier in grote auto’s. Als er familie overkomt, moet je ze met hun bagage van het vliegveld kunnen afhalen. Zo probeer je het dan voor jezelf te rechtvaardigen. Maar we schamen ons wel een beetje voor deze aso-bak.

P1010320_2

Intussen hebben Jerry en Pieter ook zo’n witte Almera in plaats van hun Opel Corsa. En nummer 4 staat op Dirk Maurits te wachten.

De zending heeft een goede slag kunnen slaan. Dit model is niet erg gewild en gaat er dus uit. Daardoor is de prijs erg gunstig. Slimme zet van de zendingscommissie.

Toch leuk om te merken dat de collega’s net zo reageren als wij. Pieter en Jenny hebben ook het gevoel dat ze aan iedereen moeten uitleggen waarom ze in zo’n grote auto rijden.

Gisteren tijdens de teamvergadering in Soshanguve werd er flink mee gespot. Jerry vroeg kreunend: kan ik geen fiets krijgen … hiermee kan ik toch niet op huisbezoek gaan?

Vier witte Almera’s. We zullen het er mee moeten doen …

14 gedachtes over “Vlootschouw

  1. ik had 53-65,maar dat was omdat ik maar een 4 voor Engels had op school ,maar dat lag aan de leraar!!
    geef mij maar de nederlandse versie…voor iedereen te begrijpen en ook wel goeie vragen

  2. Mijn score: 52 punten.
    Op het randje van conservatief, dus. Of niet goed genoeg in hermeneutic english?
    Ik ben er tevreden mee.

  3. Ik kom uit op 53 en had voor de beantwoording van sommige vragen echt het woordenboek nodig, maar zo leer je weer bij.
    Leuke tip!

  4. In de vorige periode hadden jullie toch ook zo’n grote auto? dus het zal idd normaal zijn daar. Maar dan hoef je er ook niet opgevouwen in te zitten, of viel dat mee met de Matiz?
    Groetjes en toch maaar veel rijplezier

Geef een reactie

