Alle goeds in Afrika

Fortis_asr Nog 28 nachtjes slapen … Het aftellen is weer begonnen. En ook de laatste hindernis is genomen. Vandaag had ik een gesprek met de man van de arbo. Aan het eind wenste hij me alle goeds in Afrika.

De heer Van Reenen is de arbeidsdeskundige van Fortis ASR. Bij die maatschappij hebben de GKv hun predikanten verzekerd voor arbeidsongeschiktheid. Formeel loopt dat dan nog via de VSE, de vereniging samenwerking emeritering. Daarbij is Amersfoort-Zuid aangesloten. Maar ook als ik voor Maranata ga werken, blijft er een lijntje naar de VSE en Fortis, via de samenwerkende kerken in Noord-Nederland.

Vse In het gesprek ging het over m’n gezondheid, over m’n manier van werken als predikant in NL en over wat ik in ZA ga doen. De conclusie was dat er geen enkele verhindering is om aan het werk te gaan. Dat wordt in een rapport nog officieel vastgelegd en zo. Maar het eind van het liedje is: alle goeds in Afrika.

Nog 28 nachtjes. Psalm 28 is in m’n gedachten:

Geloofd zij God …

Hij is mijn schild en mijn betrouwen …

Hij is een kracht voor al de zijnen !

4 gedachtes over “Alle goeds in Afrika

  1. Tjeerd en Mieke na lang zoeken heb ik jullie gevonden zouden jullie het opprijs stellen om te reageren Miekeals je het niet ziet zitten niet doen hoor
    de hartelijke groeten
    keesjan boogaard
    bagijnhof 18
    4264 az veen
    cjboogaard@kliksafe.nl

  2. Tjeerd en Mieke, Van harte met het bericht van de arts! Tel nu de dagen af. Toch wel een dubbel soort tellen, hoor. We hopen 24 maart je collega Dirk Maurits en Rinette hier te begroeten. God bless!
    Hans en Nelie Werkman

  3. Hallo mevr. en ds. de Boer.

    Fijn te horen dat jullie reis naar Z-Afrika nu dichtbij lijkt te komen. Ook fijn jullie nog even te zien in de kerk. Ik volg nu cat. bij men. v Haeften dat gaat goed ben ik dankbaar voor. Vanavond biddag. Mijn zusje belde mij of ze mee mocht naar de kerkdienst, nadat ze nu al een paar keer is mee geweest. Gods Heilige Geest werkt ook in haar, echt bijzonder om dat mee te maken!
    Alle goeds gewenst aan jullie.

    Brenda Smink

  4. Tjeerd en Mieke,
    wat een goed bericht, elke keer een positieve stap .
    We hebben woensdagavond een mooie waardevolle dienst gehad.
    Gebeden zijn verhoord, je kon weer voorgaan zoals vanouds en ons hele gezin heeft dat met blijdschap ervaren.
    Nu de laatste stappen zetten hier, Ga met God, xc3 Dieu

Geef een reactie

