Geef wat van de keizer is aan de keizer

Elk jaar vind ik het weer een crime. De aangifte klaarmaken voor de inkomstenbelasting. Nooit een leuk karwei, maar na de recente nieuwsberichten heb ik er helemaal weinig vertrouwen in. Leuker kunnen we ’t niet maken, zeggen ze dan. Tja.

Gelukkig heb ik een goede accountant. Al jaren verzorgt Roza in Veenendaal mijn belasingzaken. Ik houd m’n boekhouding bij. Ik vul m’n Excel model in. Ik stuur het op en krijg een aantal kritische vragen terug. Zij maken het af voor een redelijke prijs. En ik betaal, hopelijk niet te veel.

Zei Paulus het al niet?

Daarom betaalt u ook belasting en staat wie belasting int in dienst van God. Geef iedereen wat hem toekomt: belasting aan wie u belasting verschuldigd bent, accijns aan wie u accijns verschuldigd bent, ontzag aan wie ontzag toekomt, eerbied aan wie eerbied toekomt. (Romeinen 13).

Geef een reactie

