Visum: de laatste hobbel

Dit is wel een fantastische week. Vandaag feest van Hans en Wenda. Zondag voor het eerst sinds juli weer gepreekt in de Martus. Vrijdag gebeld met Dirk Maurits Boersma. Die heeft er al net zo veel zin in als ik. De hele week ging ’t gewoon hartstikke goed. Flink aan de studie. Fietsen en wandelen. Preek gemaakt. Boodschappen gedaan. Mooi man.

Saqa

En gisteren kwam het bericht dat de South African Qualifications Authority eindelijk klaar is met de evaluatie van m’n diploma’s. De uitslag van SAQA was het laatste dat ik nog nodig had om m’n werkvergunning en ons visum te krijgen. Ze hebben er wel heel lang over gedaan om m’n latijnse bul plus een nederlandse vertaling plus een aantal engelse documenten te bestuderen. Zijn ze daar wel voldoende gekwalificeerd?

Nu is officieel vastgesteld dat mijn theol. cand. bul uit Kampen (1978) gelijk staat aan een Bachelor of Arts: Theology graad. Voor wie het precies weten wil: ik ben op NQF level 6 ingeschaald. Zou dat nog iets voor m’n salaris betekenen?

Deur3_1

Hoe dan ook. Maandag kan ik de ambassade gaan bellen. Om te melden dat ik ook dit papier binnen heb. Moet ik nu nog iets doen? Ik hoop in februari m’n stempel te kunnen halen.

De laatste hobbel is God zij dank genomen. Nu alleen nog de allerlaatste .

Een gedachte over “Visum: de laatste hobbel

Geef een reactie

