De beker van bevrijding

Psalm 116 is de psalm die mijn vrouw las bij m’n bed in augustus nadat ik bijgekomen was uit de narcose. Een hersentumor. Een zware operatie:

     Ik werd omkneld door banden van de dood,

ik was benauwd, verzwakt in al mijn leden.

Maar in mijn angst heb ik tot God gebeden …

En de Heer hoorde mijn gebed. Hij gaf me ’t leven terug. Gezondheid. En dat alles dankzij Christus.

Want ik heb het leven verbeurd. Door mijn zonden verdien ik niet anders dan de dood. Ik heb niks en ik ben niks.

Maar Jezus neemt als het pesachlam ook mijn zonde weg.

     Zijn liefde heeft genadig mij gedragen.

Wie weerloos zijn en om ontferming vragen

bewaart de Heer in zijn barmhartigheid.

P1010871_1

[Klik hier voor de hele preek van zondagavond 20 januari in de Martuskerk.]

Een gedachte over “De beker van bevrijding

Geef een reactie

