De Heer is mijn herder

Psalm 23 / Lifela tsa Sione 111

Ke na le molisa,

Ke tla be ke hloka’ng?

Ke ea ipitsang Jehova,

Molimo o phelang.

De Heer is mijn herder en geen ding
ontbreekt mij naar zijn wil;
Hij schenkt mij rust in grazig land,
aan waat’ren klaar en stil.

O nkisa botaleng,

Lijong tse mphelisang;

O nkalosa linokaneng,

Metsing a nkholisang.

Hij is het, die mijn ziel verkwikt
en die mijn schreden leidt
in rechte sporen om de eer
zijns naams in eeuwigheid.

P1000478

Ha ke lahlehile,

O nkhutlisetsa hae;

O nkisa tseleng ea ‘nete

Ka lerato la hae.

Al ga ik door een duister dal,
Ik vrees geen kwaad, want Gij
zijt altijd met mij en uw stok
en staf vertroosten mij.

Leha ke tla feta

Khohlong e lefifi,

Ha nka ke ka tsoha tsela

E chehiloeng lifi.

7008

Ke tsepa molisa,

Ea lisang ka lesoai;

Ke eena ea tla ntselisa

Ka mohau oa hae.

Gij zijt het, die mijn dis bereidt
voor ’t oog van wie mij krenkt;
die zalft mijn hoofd en mij een kelk
tot overvloeiens schenkt.

Lira li ka ntlhoea,

Ke sa ja monono;

Mohope oa khaphatseha

Ke lutse ka thabo.

P1000545

Zo zullen heil en goedheid groot
mij volgen dag aan dag,
en ik verkeer in ’s Heren huis,
waar ‘k eeuwig wonen mag.

U sa tla mpaballa

Ka bophelong bona ;

‘Me ke tla hlola ka mehla

Ka ntlung ea Morena.

Geef een reactie

