Friesland is prachtig

Mieke en ik hebben genoten van een weekje Friesland. Even lekker eruit. Tijd voor elkaar. Met al onze beperkingen heerlijk vakantie houden.

P1000518

Friesland is prachtig. Het vrouwtje van Stavoren. De haven van Harlingen. Franeker met z’n planetarium. Hindeloopen met z’n schaatsmuseum. Luchten en landerijen. Brede boerderijen, soms uitgewoond en volop in bedrijf, soms mooi verbouwd. De modder en de suikerbieten. Je wordt moe van het kijken.

Jorwerd_1 Ik had een passend boek mee. Hoe God verdween uit Jorwerd.Knap hoe Geert Mak zo’n dorp en de geschiedenis ervan beschrijft. Je kunt denk ik voor Jorwerd ook andere namen invullen: Warns, Lollum, noem ze maar op. Al die dorpjes met een kerk in het midden. De toren wijst nog naar de hemel. Maar verder?

Ik ga in elk geval verder Geert Mak (her-)lezen. De eeuw van mijn vader. En de bestseller van dit moment: In Europa.

2 gedachtes over “Friesland is prachtig

  1. herkenbaar..als ik dit lees moet ik denken aan wat er zo vaak in mijn geest gebeurd. Ik dacht vaak dat God van me zou vragen om iets te offeren/opgeven (“zelf doen”) in plaats van overgeven.

    Ik dank God voor uw genezing, en ben ervan overtuigd dat de heiliging in uw leven waar u van getuigd nieuwe hoop geeft voor allen om u heen.

Geef een reactie

