Ik ben er nog

Oplettende lezertjes hebben me gisteren thuis op de bank zien zitten.

Klopt. Uitstel van executie. De operatie is verschoven naar vrijdagmorgen acht uur. En dus zit ik nu weer achter m’n buro te bloggen.

Nota bene: ik lag al op de holding – klaar voor de operatie. Gewekt om half 7. Douchen met LB 293. Pre-medicatie. Een geel operatiehemd en een coole onderbroek. Wachten met Ps 31. De neurochirurg komt nog even. Bril af. Gebit uit. Trouwring af. Om 5 over 8 lig ik vol overgave op de drempel van OK 14.

En om kwart voor 9 lig ik nog te wachten… Links en rechts ingehaald door andere bedden. Ik hoor ze op het OK secretariaat wel praten: wat is er mis met OK 14?

Tegen 9 uur wordt het duidelijk. Er is geen bed beschikbaar op de intensive care. En die extra zorg moet er na deze delicate operatie wel zijn. Dokter van der Zwan komt langs met excuses. Een ongeluk, een noodgeval – de IC laat zich niet plannen. Maar wie weet vanmiddag …

Terug naar de zaal. Nuchter blijven. Wachten tot 12 uur.

Nog niks. Wachten tot 2 uur. Dit wordt een balansdag.

Opnieuw dokter van der Zwan. Dat wordt ‘m niet meer vandaag. Vrijdagmorgen, maar dan doet dokter Verweij het. Je kunt tot morgenmiddag naar huis.

Ingang_azu_1 En zo zat ik gisteravond weer op de bank. En sliep ik vannacht in m’n eigen bed. En ga ik vanavond en morgenochtend hetzelfde ritueel nog een keer door.

Een ervaring rijker? Ik weet nu in elk geval dat de vriend van een van de OK secretaresses haar laat koken als ze moe van d’r werk thuis komt. En dat haar collega’s dat onzin vinden. “Zo’n vent kan ook wel ’s wat doen! Laat niet over je heen lopen!” En wat moet je doen met een restje jus? In een bakje laten stollen en bij het huisvuil OF met een keukenrol uit de pan schrapen. Ik heb van Mieke geleerd: door de wc spoelen. Maar ik zeg niks, want ik heb m’n gebit niet in.

11 gedachtes over “Ik ben er nog

  1. U weet het wel weer bijzonder te vertellen, succes vandaag en morgen bij het ritueel in het ziekenhuis. We zien u snel.
    Annet en Rik

  2. Gister is Jan nog even op zijn oude afdeling geweest, maar u was al weg. Vandaag probeert hij het nog een keer, wellicht interessanter dan de jus van de verpleegsters.

    Sterkte en groeten van ons.

  3. Wat kan een mens nog helder zijn op crusiale momenten!! Tjeerd, heel veel sterkte hoor! We houden je in de gaten via de site!
    Vanavond nog gelezen: Ps. 32: -Mijn oog zal op u zijn!- Gelukkig maar…
    h.gr.Fokke en Machteld Keizer

  4. Tjeerd
    Zeven jaar heb je de gemeente van Amersfoort-zuid het evangelie verkondigd. De manier waarop je nu met je ziekte omgaat wijst op een groot Gods vertrouwen. Ook dat is een getuigenis voor diezelfde gemeente.
    Wees verzekerd van ons meeleven en gebed. Ook morgen.
    Groet, ook voor Mieke.
    Jan en Feikje.

  5. Lieve Mieke en verdere herders familie,
    Net terug van een weekje kamperen met kleinkids ben ik geschokt door de manier waarop uitstel van de operatie plaatsvond. Vandaag was de ‘dag’ dus. En nu…? Tjeerd nog niet aanspreekbaar? Wat een spanning zo al met al. Trek je het nog een beetje Mieke? Lieve mensen God weet wat goed voor Tjeerd en ons allen is, mijn hoop is op Hem. Hij heeft ons al zo vaak verrast ook met de komst van jullie naar Amersfoort. Houdt goede moed. Heel veel sterkte! Trude

  6. Beste Tjeerd en Mieke,

    Via Tineke hoorden we het hele verhaal van niet naar Afrika maar wel naar het ziekenhuis met alle wederwaardigheden. Wat een teleurstelling en beproeving voor jullie. We bidden om Gods kracht.
    Vanuit Hollandscheveld leven we met jullie mee.

  7. Wat een spannende tijd voor u en uw gezin. En wat fijn om uw getuigenis te lezen over het vertrouwen en de kracht die God u geeft. We bidden voor u en jullie allemaal.
    Groeten,
    Martine en Harmjan Mul
    PS: we lagen dubbel van het lachen om het slot van bovenstaand stukje.

    • Beste Harmjan en Martine, wij krijgen sinds enige tijd post voor jullie. Ik heb het vermoeden dat hier post bij zit die jullie graag zouden willen ontvangen. Als jullie mij jullie adres doorgeven dan kan ik het doorsturen. Vriendelijke groet, Nikki Gerbrands

  8. Dag tjeerd en mieke,

    Wat een schrik, maar later wat een dankbaarheid voor de voorspoedige genezing.We proberen de website in de gaten te houden we zijn onze God dankbaar met jullie.

Geef een reactie

