Wie doet me wat

Wie er in zo’n ziekenhuis je allemaal moeten ‘zien’! Gastvrouwen. De zaalarts. Een jonge co-assistent. Twee piepjonge co-assistenten. De anesthesist. Een verpleegkundige van de POS (pre-operatieve screening). De neurochirurg. Allemaal aardige zusters.

Wat ze in zo’n ziekenhuis allemaal met je willen doen! Je bloed prikken, twee keer zelfs – “wil je even een kruisbloedje prikken?” De narcose bespreken – “u krijgt een lange lijn!” Van top tot teen m’n hele lijf onderzoeken. Vijf maal m’n bloeddruk opnemen – 120/80. Elke keer je verhaal vertellen. Een infuus. Een klisma. Een MRI scan.

P1000409_1

En ik? Ik ben een nummer geworden – 9559544 – met zeven kauwgomachtige knoppen op m’n kop. Wat kan ik er verder over zeggen? Dit:

God is vir ons, wie kan dan teen ons wees?

Hy het sy eie Seun nie gespaar nie, maar Hom oorgelewer om ons almal te red. Sal Hy ons dan nie al die ander dinge saam met Hom uit genade skenk nie?

Wie kan die uitverkorenes van God aankla? God self spreek hulle vry. Wie kan ons veroordeel?

Christus Jesus het gesterf, maar meer as dit: Hy is uit die dood opgewek, Hy sit aan die regterhand van God, Hy pleit vir ons.

Martuskerk6_1

Wie kan ons van die liefde van Christus skei? Lyding of benoudheid of vervolging, honger of naaktheid, Parkinson of breintumor, gevaar of swaard?

2 gedachtes over “Wie doet me wat

  1. Beste Tjeerd,

    Vanavond aan tafel hebben we voor je gebeden. Zojuist heb ik je weblog voorgelezen.

    Marjolein in tranen, Ria in snikken en ik met een brok in mijn keel.

    In leven en sterven zijn wij van de Heer.

    We zijn blij dat je ook nog van ons bent.

    Jan

Geef een reactie

