Who’s the boss?

Tot 1 augustus ben ik nog dominee van de Martuskerk. Maar wie wordt vanaf die datum mijn baas?

Ik ben beroepen door Maranata. Van die gemeente word ik – Deo Volente – dominee, met als speciale opdracht zendingswerk.

Xx_2

Zendingswerk in Soshanguve. Daar is in Noord een zelfstandige gemeente. Heeft die dan een vinger in de bogobe?

Maranata wil me ook aan het werk hebben in Nellmapius. Maar dat zendingsterrein valt onder de verantwoordelijkheid van Mamelodi. Is de kerkenraad van Mamelodi daar mijn baas?

In de praktijk overleg ik met het zendingsteam en de zendingscommissie. Op afstand besturen de zendingsdeputaten van de VGKSA. En op nog grotere afstand de Nederlandse deputaten. Ik zie dat Nederland 90 procent van de fondsen opbrengt. Wie betaalt, bepaalt – toch? Sdsa_1 Natuurlijk weet ik wie mijn Big Boss is. Wiens brood men eet, diens Woord men spreekt. Maar verder is het knap ingewikkeld.

Daarom ben ik blij dat ik me kan voorbereiden via het IRTT in Zwolle. Ben van der Lugt helpt me om na te denken over missiologische en zendingsstrategische vragen. Stimulerend.

Geef een reactie

