Parkinson

De meeste mensen hebben het intussen wel gehoord. In de laatste weken van ons verblijf in Amersfoort kreeg ik te horen dat ik de ziekte van Parkinson heb. Een pijnlijke linkervoet en een trillende linkerhand brachten me bij de dokter. Eerst huisarts Smit. De podoloog: nieuwe schoenen (duur, jongen!) en steunzolen (je wordt ouder, papa!). Daarna de neuroloog die al snel Parkinson constateerde. Een CT-scan en een MRI-scan om andere dingen uit te sluiten.

Claus_2

Wat een eer om je in het gezelschap van Prins Claus en Popie Jopie te bevinden! Maar wat je al snel leert is dat deze ziekte vele vormen en een onvoorspelbaar verloop kent. Je kunt er oud mee worden. Het komt wel uit je hoofd maar het tast je verstand niet aan. Het gaat niet meer over maar het is met medicijnen goed te behandelen.

Paus_1

Wat ik vooral hoop en bid is dat ik gewoon m’n werk kan doen. En het liefst voor een lange tijd. Ik wil zo graag nog een aantal jaren de Heer dienen in Zuid-Afrika.

En Psalm 121 zingen krijgt nu weer een heel andere dimensie: Uw wankele voeten zet hij vast …

Geef een reactie

